IM AN INDIAN ON A SATURDAY NIGHT.

Jag måste nog säga att jag hade en bra fredagkväll ändå. Det trodde jag inte igår eftermiddag när jag var bittrare än självaste Gina. Jag och lilla mamma började kvällen på en fotovisning som var himla fin. Därefter tog vi oss in mot stan och jag fick lite halvtaskig mat i mig, vilken jag idag misstänker orsakade hela kvällens illamående men struntsamma. Och vi fortsatte till Dubliners. Ems och mamma blev fulla tillsammans med ett 20tal män svärmandes omkring oss. Vet inte vem de stötte på mest, mig eller min mamma? Det var en upplevelse vill jag lova.

Jag spenderade en sisådär fyrtiofem minuter snurrandes i Brunnsparken när mamma åkt hem. Försökte besatt få mitt kort att fungera på någon kiosk, smuttade på en liten fanta, bommade cigg och mådde illa. Då kom äntligen mina Tuveboys och plockade upp mig. Vi åkte till Henriksberg och drack öl, lirade foosball, dart och biljard. Och jag kickade deras ass, allihopa. Fett. Jag ska bli sjukt bra på biljard alltså.


Så himla fin återförening.


Men det finaste av allt på hela kvällen var nästan hemfärden. Nattbussen 03.30 och jag tyckte allmänt jävligt synd om mig själv. Så jag fick en alldeles egen riddarfilm, live, där jag var hans hjärtas dam. Tror tusan det var den bästa nattbussfärd jag någonsin varit med om. Vem har en egen riddare på nattbusen? I do.

Imorgon fyller den alldeles för fulle riddaren år. Och det ska firas. Så jag strosar runt här i mitt kök och har hemligheter och fuffens för mig, medans han sover ruset av sig. Snart är det dags att sätta planerna i verket. Det ska bli fint. Ikväll är det dessutom Oktober/Piratfest med min exklass. Känner att det blir en sjukt bra dag.

ÄRTOR.
Ems.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin