Kvällstankar.

Mitt hjärta gör alldeles olidligt ont, mina kinder svider av salt och mina öron ser förskräckliga ut. Och nu inte sagt att det här hänger ihop överhuvudtaget, på något sätt, men ändå. 


Faktiskt är det så att mina öron ser ut som kattanus för jag precis tagit ur mina töjningar. Den spännande processen med nedkrympning har börjat. Än så länge går det bra, av någon konstig anledning ser de bara hälften så stora ut nu, jämfört med vad de var förut. All heil för bra läkekött. Målet är nämligen att så snart som möjligt kunna bära vanliga örhängen. För jag längtar. Jättemycket. Så mycket att jag den senaste tiden blivit fyra par nya örhängen rikare, trots att jag inte ens var säker på om jag ville/kunde använda dem. Men nu tusan. Får vi se.


Och anledningen till att mitt hjärta gör så himla ont och mina kinder smakar mer salt än Saras margaritas igårkväll är för att jag precis sett en såndär jätteledsam film. Särskilt jobbigt blir det när man sett den förut och faktiskt vet vad som kommer hända och tar ut all sorg i förväg. Dubbelt upp med sorg. Särskilt extra jobbigt blir det när man dessutom gör det här ensam. Filmen jag såg heter Vid din sida, och är kanske egentligen inte så himla bra. Dessutom gick den på trean och jag såg bara halva. Men det gör liksom ingenting för man blir så ledsen varenda gång i alla fall och någonting gör den så himla bra och sann ändå, fastän den är lite löjlig. Jag inser i skrivande stund också att jag tycker om Susan Sarandon onaturligt mycket. Vad är det för actor of choice liksom? Men jag tycker att hon är fin och trygg och jävligt grym, och ser sådär oförskämt vis ut. Antagligen för att jag älskar Thelma and Louise lite, lite för mycket. I den här filmen är hon inte lika rebell, men lika bra. 


Hur som haver, jag glider ifrån ämnet helt och totalt. Sedan råkade jag mitt i min ledsamhet se att Lisa gjort någon form av 2010 års bilddagbokenlista. Jag tänkte haka på, som för att liksom tränga bort allt det jobbiga. Låt se.

Namn: Emelie Sofia.
Kallas för: Ems, Emelina och lilla dockan.
Stjärntecken:  Våg.
Höger eller vänsterhänt: Höger.
Tatueringar: En tillsvidare.
Längd: 165 cm.
Skostorlek: 37.
Hårfärg: Brunt.
Fräknar: Ungefär tre stycken varje sommar. Fast jag önskar jag såg ut som Pippi.
Önskar du att du bodde någon annanstans? Nej, inte egentligen.
Tycker du att du är attraktiv? Litegranna ibland.
Dricker du? Jag lever hårdrocksliv.
Röker du? Tycker jag inte.
Vilket schampo använder du? Testar Bodyshops nya serie nu.
Vilken parfym använder du? DKNY pink apple, Gucci guilty, Chanel nr.5.
Vad är du rädd för? Spindlar, död, fetma, ensamhet, domedagen.

Senaste:
Personen du ringde? Pappa.
Personen som ringde dig? Mamma.
TV-program du såg? Filmen ovan.

Favorit:
Låt: Orkar inte ens tänka.
Sak att göra: Utöva lycka.
Dryck: Rödvin.
Kläder: Svarta.
Film: En kärlekshistoria, Dirty dancing och Thelma & Louise.
Mat: Asiatisk.

Antal…
Gånger ditt hjärta brustit? Några stycken kanske.
Personer från grundskolan du fortfarande har kontakt med? Stöter på ganska många.
Gånger ditt namn varit med i tidningen? En eller två kanske.

Senaste…
Boken du läste? Veronika bestämmer sig för att dö. Och Facehunter. Haha.
Personen du fick e-mail av? Någon på Tradera.
Personen du fick brev av? Pontus.
Personen du fick sms av? Gina.
Gången hela din familj åt middag tillsammans? På mitt tjugoårskalas. Det var fint.
Saken du köpte? Vet inte riktigt.

Övrigt
Vad har du gjort idag? Jobbat, middag, städat och myst i soffan. Nös precis en snorbubbla.
Brukar du svära mycket? Ja tyvärr.
När stiger du upp på morgonen? Senare än jag borde.
Vad har du på dig? Tights, raggsockar, långlinne och ullkofta.
Är du glad nu? Ganska melankolisk.
Vad dansar du till? Elektroniskt och bra dåligt 80tal.
Land/länder du vill besöka? De flesta.
Ska du göra nu? Lägga mig på spikmattan. Kanske somna till Disney-Robin Hood.


Och nu vet ni lite onödig fakta om mig, som alla som läser denna blogg [än så länge], säkert redan vet. Det struntar väl jag i.

Godnatt.
Ems.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin