Matblogg.

Eftersom mitt liv idag inte kretsar kring så mycket mer spännande saker än träning, vetenskapliga textilartiklar och vad jag ska äta, så finns det heller inte så mycket som är så jävla spännande att blogga om. Men min matinspiration har äntligen kommit tillbaka och det är ju kul. Har en göttig matdag och hittade på världens bästa soppa till middag, en restvintervitaminbomb. Så det blir en matblogg idag. Jag är ganska mycket som den där Morberg när jag lagar mat, det är en bra man det. 

Man behöver:
Olivolja (asmycket)
1 lök (okej jag hade ingen så jag fuskade med fuskpulver)
Vitlök efter smak (mycket)
2 stora morötter (2 och en liten)
2 stora selleristjälkar (eller tre)
En halv paprika (eller vad man har kvar i kylen)
Krossade tomater (eller hela eller passerade eller whatever)
Vin (om man nu råkar ha nåt ouppdrucket eller alkoholfritt)
Timjan och andra torkade örter
Vatten
Buljong (grönsaksbuljong)
Grädde av valfri sort (fetare är godare)
Salt / Peppar (jättemycket peppar)

Avnjutes med creme fraiche, ostmackor och gårdagens Metro.


Eh ja, jag skriver lappar på allt. Matlistor också ibland. Annars glömmer man ju allt bra som man kommer på att man ska laga.


Typ det viktigaste. Man måste ha något medans man lagar.



Ems.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin