Som det kommer bli.

Jag har funderat på det här med framtiden. Jag brukar planera ganska så noggrant om hur jag vill ha det. Tycker att det är ganska underhållande när jag inte har något bättre för mig. Man kommer ju på sig själv ibland att det hela verkar lite väl flödigt, men då tänker ja bara att det är bättre att sikta högt liksom. Jag vill ju inte direkt bo i en etta i någon förort som ensamstående blendmorsa med två barn. Så jag får helt enkelt se till så att jag inte hamnar där.

När jag dagdrömmer om det här brukar jag se mig själv på typ Hälsö eller kanske Vargö. Där bor jag i en lagom stor villa tillsammans med min man och min son. Jag tar mitt morgonkaffe och min morgoncigg på en fet klippa någonstans och pratar lite med måsarna. Min man är en skäggig typ som jobbar inom media, pr eller något liknande. Han har svarta bågar och randiga tröjor i vilket fall som helst. Det bästa vi vet är att bli spontanfulla och sedan ha vilt sex i sjöboden på tomten medans ungen sover. Och barnet som jag har valt att döpa till Båtsman har de bästa förutsättningarna i livet. Sjukt bra gener och riklig hårväxt (från pappas sida såklart..). Han kommer bli det ballaste lilla kidet ever. Stammis på sejdeln redan som 14 åring. Men innan dess chillar han med mor och far i ekbåten, badar från skär och leker med någon schysst jycke han fick i födelsedagspresent på sin fem årsdag.
Fett ljus framtid där. Längtar nog kanske lite i smyg.
Här ska vi bo!
Ganska snygg utsikt har vi.
Båten ska man inte heller spotta på.
Huset.
Båtsmans hund Pelle.
Sincerely yours, Jyllzz.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin